EN   UA

КАФЕДРА ЕКОНОМІКИ ТА БІЗНЕСУ В АПК ІМЕНІ ІВАНА ПОПОВИЧА  
collage

 

Завідувач кафедри,

доктор економічних наук, професор Музика Павло Михайлович 

Контакти:
вул. Пекарська, 50, ауд 83-86

тел.:(032) 239-26-26,
E-mail: economyfem@gmail.com

 vstupp

joomla шаблоны
Качественное создание сайтов в Санкт-Петербурге.
dle-joomla.ru

30 квітня 2025 року за ініціативи Спілки молочних підприємств України відбувся захід «Підготовка молочного сектору України до інтеграції в ЄС: Кращі практики Польщі», участь в якому взяли науково-педагогічні працівники кафедри економіки та бізнесу в АПК імені Івана Поповича Павло Музика, Дмитро Соломонко, стейкхолдер кафедри Іван Паньків (БО «Львівська аграрна дорадча служба»). 

фотографія 1

Із вступним словом до учасників звернулася Генеральний директор Асоціації виробників молока України Ганна Лавренюк, яка у своєму виступі відзначила, що асоціація вже 16 років здійснює свою діяльність в Україні, а майбутнє молочної галузі члени асоціації вбачають у послідовній інтеграції до єдиного ринку ЄС.

Експерт з молочної галузі ЄС, професор Анджей Бабуховський відзначив важливість системної організації аудиту постачальників сирого молока та їх правильну категоризацію із врахуванням особливостей виробництва товарної продукції в агроформуваннях. Також Анджей Бабуховський детально охарактеризував вимоги до молокопереробних підприємств із врахуванням досвіду Польщі, які претендували на фінансову підтримку фондів ЄС задля модернізації виробничих потужностей. Дотримання європейських стандартів щодо якості та безпечності продукції виробниками Польщі стимулює експорт продукції за межі спільного ринку ЄС. 

 

foto 2 2

Перший віцепрезидент COGECA, директорка Польської молочної палати Агнєшка Малішевська охарактеризувала основні тенденції розвитку молочної галузі в Польщі. У своєму виступі Агнєшка Малішевська детально висвітлила динаміку виробництва молока фермерами Польщі та особливості регіональної концентрації виробничих потужностей. Значна увага приділяється заохоченню споживання молокопродукції через побудову єдиного національного бренду молокопродуктів, що сприяє розширенню експорту на світовий ринок. На думку директорки Польської молочної палати, значна увага повинна приділятися створенню системи стимулів задля збільшення споживання молокопродуктів молоддю. фото 3 2

Президент правління Асоціації переробників молока Польщі (ZPPM) Марцін Гідзик приділив увагу висвітленню найкращих практик сталого розвитку підприємств молочної галузі. Сільське господарство в Польщі відповідальне за емісію близько 9 % вуглецю, а тому існують стимули для переробних підприємств здійснювати інвестиції у комплексну модернізацію потужностей в умовах зеленого курсу ЄС. Крім того, споживачі продукції все більшу увагу звертають на екологічну складову виробництва. Марцін Гідзик детально зупинився на висвітленні найкращих практик інвестицій задля мінімізації впливу на довкілля, які здійснювали найпотужніші кооперативи «Млековіта» та «Млекпол», а також компанія «Данон» в Польщі. Отже, молокопереробні підприємства під впливом вимог споживачів та європейського законодавства систематично здійнюють інвестиції у скорочення вуглецевого сліду та сприяють реалізації інвестиційних проєктів фермерами-постачальниками молока. 

фото 4

Модератори дискусії, керуючий директор Prospex International, доктор Марк Грамбергер, наголосив на необхідності врахування досвіду Польщі при здійсненні кроків задля розширення присутності вітчизняних молокопродуктів на європейському ринку. 

фото 5

Учасники заходу відзначили важливість врахування досвіду Польщі при формуванні дорожньої карти інтеграції до ЄС молочного сектору України, підготовка якої здійснюється при співпраці виробників, науковців та галузевих асоціацій в Україні.

Допис підготували Павло МУЗИКА, Дмитро СОЛОМОНКО, викладачі 

Современный женский журнал.
Платные премиум shablony-dle.ru/
dle-joomla.ru