Робочі програми навчальних дисциплін
- Деталі
-
Опубліковано: 24 січня 2020
-
Перегляди: 1905
Робочі програми 2023
Кваліметрія
Електротехніка з основами електроніки
Енергозберігаючі технології в біотехнології
Роботизація виробничих процесів
Мікропроцесорні системи управління
Принципи енергоменеджменту та енергозбереження
Основи сенсорного аналізу
Технологічні основи виробництв
Психологія інженерної діяльності
Робочі програми >>переглянути<<
Опис навчальних програм кафедри загальнотехнічних дисциплін
Напрями підготовки 181 «Харчові технології»,
162 «Біотехнології та біоінженерія»
226 «Фармація. Промислова фармація»
Освітньо-кваліфікаційний рівень: бакалавр
- Інженерна і комп’ютерна графіка
Метою викладання навчальної дисципліни «Інженерна та комп’ютерна графіка» є вивчення просторових форм об’єктів навколишнього світу графічними методами, розвиток просторової уяви студентів, вивчення способів побудови та читання ортогональних креслень, вивчення стандартів ЄСКД, формування особистості студентів, розвитку їх інтелекту і здатності до логічного мислення, оволодіння знаннями та навичками, що необхідні для викладення технічних думок за допомогою креслень, розуміння конструкції і принципу дії зображених на кресленні технічних виробів, а також прищеплювання набутих знань для розв’язування практичних задач, зокрема інженерно-технологічного профілю.
Завданням дисципліни є ознайомити студентів з методами побудови зображень просторових форм на площині, тобто навчити розробляти креслення; розвинути здібності відтворення просторового вигляду, зображеного на кресленні предмета,тобто навчити читати креслення; засвоїти основні державні стандарти, які використовуються під час виконання креслень.
Кількість кредитів – 3.
Загальна кількість годин – 90, з них лекцій – 16, лабораторних – 32, самостійних – 42.
Оцінювання результатів навчання студентів здійснюється шляхом проведення поточного і підсумкового (залік) контролю за 100 бальною шкалою.
Викладачі: доцент к.т.н. Чохань М. І., доцент к.т.н. Варивода Ю.Ю.
- Альтернативні та відновлювальні джерела енергії
Метою викладання начальної дисципліни «Альтернативні та відновлювальні джерела енергії» є ознайомлення студентів з питаннями використання на підприємствах харчової та переробної промисловості різного роду альтернативних та відновлювальних джерел енергії, енергетичного забезпечення підприємств галузі, а також енергозбереження при виробництві продуктів харчування та напівфабрикатів.
Вивчивши дисципліну студент повинен знати:
- основні види енергії та форми енергозабезпечення,
- основну термінологію і класифікацію альтернативних та відновлювальних джерел енергії,
- види сучасного енергоживлення промислових підприємств, основи державної енергетичної стратегії,
- принципові схеми і методи забезпечення енергоефективних технологій в галузі принципи роботи енергоустановок з використання альтернативних та відновлювальних джерел енергії і методи їх удосконалення,
а також студент повинен вміти:
- вільно орієнтуватися в питаннях використання сучасних методів енергозбереження,
- вибирати раціональні і ефективні джерела енергії для використання на підприємствах галузі,
- забезпечувати максимальну енергоощадність у промисловому виробництв, аналізувати і оптимізувати механізми сучасного енергоспоживання.
Кількість кредитів – 3.
Загальна кількість годин – 90, з них лекцій – 18, лабораторних – 36, самостійних – 36.
Оцінювання результатів навчання студентів здійснюється шляхом проведення поточного і підсумкового (залік) контролю за 100 бальною шкалою.
Викладачі: доцент, к.т.н. Воривода Ю. Ю. асистент Дзерин М. Р.
- Теплохолодотехніка
Метою дисципліни „Теплохолодотехніка” є вивчення закономірностей перетворення енергії в різних процесах, супроводжуваних тепловими явищами, принципів дії і будови теплових апаратів, основ теплообміну. Задачею дисципліни є підготовка інженера-технолога харчового виробництва, який би володів навиками грамотної експлуатації теплохолодоенергетичного обладнання. Вивчення теплохолодотехніки допоможе студентам успішно засвоювати загальноінженерні та спеціальні дис-ципліни, а також сприятиме розвитку їх технічного мислення, інженерного світогляду та стимулюватиме раціоналізаторську думку – все це забезпечить найефективніше використання людських, матеріальних та енергетичних ресурсів.
Завданням дисципліни є підготовка бакалавра харчової технології та інженерії, який би володів навиками грамотної експлуатації теплохолодотехнічного обладнання.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:
- основні закони термодинаміки;
- термічні і калоричні параметри стану, які характеризують термодинамічні системи і робочі тіла;
- прямі і зворотні цикли;
- принципи і типи роботи теплових і холодильних машин;
- основи теорії теплообміну,
а також студент повинен вміти:
- аналізувати теплові процеси на основі основних законів термодинаміки; розрахувати параметри стану термодинамічних систем;
- розрахувати технічні параметри теплових машин і холодильних установок;
- розрахувати теплообмінні апарати з різними системами руху теплохолодоносія.
Кількість кредитів – 3 .
Загальна кількість годин – 90, з них лекцій – 18, лабораторних – 36, самостійних – 36.
Оцінювання результатів навчання студентів здійснюється шляхом проведення поточного і підсумкового (залік) контролю за 100 бальною шкалою.
Викладачі: доценти к.т.н. Чохань М. І., проф. Ціж Б. Р.
- Прикладна механіка
Мета вивчення навчальної дисципліни – дати студентам знання, необхідні для вивчення спеціальних інженерних дисциплін, вміння вирішувати технологічні задачі в умовах виробництва, а також здобуття навичок у питаннях конструювання типових елементів конструкцій. Вивчення прикладної механіки сприятиме розвитку технічного мислення студентів, їхнього інженерного світогляду та стимулюватиме раціоналізаторську думку – все це забезпечить найефективніше використання людських, матеріальних та енергетичних ресурсів.
Основне завдання дисципліни – вивчення загальних принципів конструювання, побудова моделей розрахунку типових виробів машинобудування, що застосовуються у харчовій та переробній промисловості з врахуванням основних критеріїв працездатності, які слід врахувати при створенні нового і модернізації діючого обладнання.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:
- основні положення опору матеріалів, основи теорії механізмів і машин,
- основні принципи конструювання деталей машин стосовно до профілю спеціальності.
вміти:
- складати розрахункові моделі механізмів і машин,
- розв’язувати задачі логічного переходу від теорії до практики в прогнозуванні та проектуванні сучасних машин,
- механізмів та обладнання, проводити розрахунки в процесі проектування деталей типових машин на прикладі курсового проекту.
Кількість кредитів – 8 .
Загальна кількість годин – 240, з них лекцій – 48, лабораторних – 64,
самостійних – 128.
Оцінювання результатів навчання студентів здійснюється шляхом проведення поточного і підсумкового (іспит, курсовий проект) контролю за 100 бальною шкалою.
Викладачі: доцент к.т.н. Варивода Ю.Ю., проф. Ціж Б. Р.
- Електротехніка з основами електромеханіки
Метою викладання дисципліни „Електротехніка” є формування електротехнічних знань майбутніх інженерів-технологів харчових виробництв та забезпечення можливості застосування цих знань в розв’язанні інженерних задач, а також створення необхідної теоретичної бази і прищеплення практичних навиків для вивчення ряду наступних загальноінженерних та спеціальних дисциплін. Вивчення електротехніки сприятиме розвитку їх технічного мислення, інженерного світогляду та стимулюватиме раціоналізаторську думку – все це забезпечить найефективніше використання людських, матеріальних та енергетичних ресурсів. Мета викладання також включає формування гармонійної особистості студентів, розвиток їх інтелекту і здібності до логічного мислення, аналізу реальних явищ і розв’язування прикладних задач.
Завданням дисципліни є підготовка бакалавра харчової технології та інженерії, який би володів навиками грамотної експлуатації електротехнічного обладнання.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:
- елементи теорії електричних кіл постійного і змінного струму;
- системи і принципи дії електровимірювальних приладів;
- будову, принцип дії і основні характеристики трансформаторів і електричних машин;
вміти:
- читати і складати електричні схеми;
- аналізувати електричні кола постійного і змінного струму;
- працювати з вимірювальною апаратурою, трансформаторами і електричними машинами.
Кількість кредитів – 3 .
Загальна кількість годин – 90, з них лекцій – 18, лабораторних – 36, самостійних – 36.
Оцінювання результатів навчання студентів здійснюється шляхом проведення поточного і підсумкового (іспит) контролю за 100 бальною шкалою.
Викладачі: професор, д.т.н. Ціж Б.Р., доцент к.т.н.Максисько О.Р.
- Процеси і апарати харчових виробництв
Метою викладання навчальної дисципліни є вивчення студентами основних фізичних і фізико-хімічних процесів, які протікають в апаратурі для переробки харчових продуктів, подання цих процесів за єдиними кінетичними закономірностями і на цій основі створення можливості розрахунку і проектування гідромеханічної, теплообмінної і масообмінної апаратури.
Завдання навчальної дисципліни: ознайомити студентів з основними фізичними і фізико-хімічними процесам протікають в апаратурі для переробки харчової продукції; надати студентам навики для конструювання апаратури і обладнання харчових виробництв; навчити студентів оптимізації та ефективності проведення технологічних процесів харчової переробної промисловості.
В результаті вивчення дисципліни студенти повинні знати головні положення таких основних розділів:
- гідромеханічні процеси, апаратура для їх забезпечення;
- механічні процеси, апаратура для їх забезпечення;
- теплообмінні процеси, апаратура для їх забезпечення;
- масообмінні (дифузійні) процеси, апаратура для їх забезпечення.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен вміти:
- вільно орієнтуватися в питаннях кінетики проведення будь-якого процесу;
- застосувати відповідні критеріальні рівняння для розрахунку будь-якого процесу;
- за режимними праметрами запроектувати відповідну апаратуру;
- підібрати відповідне апаратурне забезпечення для проведення гідромеханічних, механічних, теплообмінних, масообмінних процесів.
Кількість кредитів – 7 .
Загальна кількість годин – 210, з них лекцій – 34, лабораторних – 68, самостійних – 132.
Оцінювання результатів навчання студентів здійснюється шляхом проведення поточного і підсумкового (залік, іспит, курсовий проект) контролю за 100 бальною шкалою. Викладачі: професор, д.т.н. Білонога Ю.Л., доцент к.т.н.Максисько О.Р.
- Автоматизація виробничих процесів
Метою викладання є оволодіння майбутніми бакалаврами харчової технології та інженерії методами розв’язання технічних задач виробництва з використанням автоматів і засобів автоматизації виробничих процесів, головним чином для забезпечення зростання продуктивності і якості праці. Вивчаючи дисципліну студенти знайомляться з принципами дії основних елементів автоматичних пристроїв оцінюють їх переваги та недоліки, обґрунтовують рівень використання і функціонування систем автоматичного керування з урахуванням властивостей цих об’єктів, а також створення необхідної теоретичної бази і прищеплення практичних навиків для вивчення ряду наступних загальноінженерних та спеціальних дисциплін: “Мікропроцесорна техніка підприємств галузі”, “Технологічне обладнання галузі”, “Холодильна техніка” та ін.
Завданням дисципліни є підготовка бакалавра харчової технології та інженерії, який би володів навиками грамотної експлуатації автоматизованих виробничих систем та обладнання. У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:
- технічні засоби автоматизації та фізичні процеси що в них протікають;
- загальні принципи дії автоматичних систем;
- структуру керування технологічними процесами;
- властивості технологічних процесів як об’єктів керування;
- правила техніки безпеки при роботі з автоматизованими системами.
вміти:
- правильно і обґрунтовано ставити задачі автоматизації технологічних процесів;
- складати функціональні і принципові електричні схеми автоматизації ділянки виробництва або агрегату;
- використовувати прилади і засоби автоматизації;
- самостійно вивчати нові системи автоматизованого керування.
Кількість кредитів – 3.
Загальна кількість годин – 72, з них лекцій – 16, лабораторних – 32, самостійних –42.
Оцінювання результатів навчання студентів здійснюється шляхом проведення поточного і підсумкового (іспит) контролю за 100 бальною шкалою. Викладачі: професор, д.т.н. Ціж Б.Р., асистент Дзерин М.Р.
- Основи автоматизованого проектування
Метою є навчання студентів основ автоматизації проектування і вміння працювати із засобами САПР- комп'ютерною системою обробки інформації, що призначена для автоматизованого проектування, створення нових чисельних методів вирішення інженерних завдань та оптимізації. Системи автоматизованого проектування дають можливість на основі новітніх досягнень фундаментальних наук відпрацьовувати і вдосконалювати методологію проектування, стимулювати розвиток математичної теорії проектування складних систем і об’єктів, вивчення основ автоматизації технологічного процесу, проектування виробу, кінцевим результатом якого є комплект проектно-конструкторської документації, достатньої для виготовлення та подальшої експлуатації об'єкта, моделювання і проектування різних об'єктів і систем та визначення ступеня їх відповідності знанням, вмінням і навичкам, зокрема студентам інженерно-технологічного профілю.
Досягнення поставлених цілей реалізується виконанням студентами таких завдань:
- вдосконалення проектування на основі застосування математичних методів і засобів обчислювальної техніки;
- автоматизація процесу пошуку, обробки і видачі інформації;
- використання методів оптимізації і багатоваріантного проектування.
У результаті оволодіння дисципліною «Основи автоматизованого проектування» студент повинен знати:
- сучасні засоби автоматизованого проектування(САПР),
- розроблення і виготовлення проекту, оформлення конструкторської та технологічної документації.
- основні рiзновидностi та призначення сучасних САПР;
- основні засади побудови САПР засобів автоматизації;
- склад та функціональні можливості САПР;
Студент повинен вміти:
- виконувати порівняльний аналіз існуючих САПР та здійснювати вибір САПР для конкретних задач проектування;
- працювати із комп'ютерною системою обробки інформації (AvtoCAD), застосувати САПР в технологічному процесі.
Кількість кредитів – 3.
Загальна кількість годин – 90, з них лекцій –16, лабораторних –32, самостійних – 42.
Оцінювання результатів навчання студентів здійснюється шляхом проведення поточного і підсумкового (залік, іспит, курсовий проект) контролю за 100 бальною шкалою. Викладачі: доцент к.т.н. Чохань М. І., доцент к.т.н. Варивода Ю. Ю.
- Основи сенсорного аналізу харчових продуктів
Метою є навчання студентів методології та основним прийомам науково обґрунтованого визначення основних параметрів якості продукції та моніторингу стану навколишнього середовища в харчовій промисловості, враховуючи органолептичні (сенсорні) показники та інструментальні методи дослідження на основі інтегральної електроніки та оптики, формування особистості студентів, розвитку їх інтелекту і здатності до логічного мислення, оволодіння знаннями та навичками, прищеплювання набутих знань для розв’язування практичних задач, зокрема інженерно-технологічного профілю.
Вивчивши дисципліну студент повинен знати:
- наукові основи сенсорного аналізу;
- організацію на сучасному рівні експертизи якості продуктів з гарантією активності і надійності результатів;
- інструментальні методи дослідження якості та загальні характеристики сенсорних пристроїв; теоретичні та практичні засади органолептики;
- науково обгрунтовані методи сенсорного аналізу; вимоги до експертів-дегустаторів;
- вимоги до приміщення та інші умови, що забезпечують хорошу відтворюваність дегустаційних оцінок;
- можливі джерела помилок при проведенні органолептичної оцінки продуктів; принцип дії напівпровідникових сенсорів.
Студент повинен вміти:
- обґрунтовано застосовувати сенсорні методи для вирішення поставлених завдань;
- проводити на сучасному рівні дегустаційну експертизу;
- дати характеристику і описати функції мікроелектронних сенсорів фізичних величин;
- застосувати сенсорні пристрої в технологічному процесі.
Кількість кредитів – 3.
Загальна кількість годин –90, з них лекцій –16, лабораторних – 32, самостійних – 42.
Оцінювання результатів навчання студентів здійснюється шляхом проведення поточного і підсумкового (залік) контролю за 100 бальною шкалою.
Викладачі: доцент к.т.н. Чохань М. І., асистент Дзерин М. Р.
- Енергозберігаючі технології в біотехнології
Метою навчальної дисципліни “Енергозберігаючі технології в біотехнології” є формування у студентів знань про енергоощадні технології в біотехнологічних виробництвах, а також про джерела і типи енергії та застосування біотехнологічних методів при отриманні енергії.
Основне завдання навчальної дисципліни – вивчення загальних принципів збереження енергії в біотехнологічних виробництвах, а також основних способів енергоощадності та застосування альтернативних джерел енергії.
Предмет навчальної дисципліни – теоретичні основи енергозберігаючих технології в біотехнологічних виробництвах, основні принципи та засоби енергоощадності, а також основи біоенергетики.
Кількість кредитів – 3 .
Загальна кількість годин – 90, з них лекцій – 16, лабораторних – 16, самостійних – 58.
Оцінювання результатів навчання студентів здійснюється шляхом проведення поточного і підсумкового (залік) контролю за 100 бальною шкалою.
Викладачі: доцент к.т.н.Максисько О.Р., професор, д.т.н. Білонога Ю.Л.
Освітньо-кваліфікаційний рівень: магістр
- Роботизація виробничих процесів
Метою є ознайомлення студентів з питаннями структури і складових частин промислових роботів, принципів їх конструювання, будови та принципу дії їхніх найважливіших елементів і ланок робочих механізмів, подання студентам загальної характеристики роботизованих комплексів та гнучких виробничих систем, висвітлення питань техніки безпеки при застосуванні промислових роботів і підготовки виробництва до роботизації. Вивчення матеріалознавства сприятиме розвитку у студентів технічного мислення, інженерного світогляду та стимулюватиме раціоналізаторську думку – все це забезпечить найефективніше використання людських, матеріальних та енергетичних ресурсів. Мета викладання також включає формування гармонійної особистості студентів, розвиток їх інтелекту і здібності до логічного мислення, аналізу реальних явищ і розв’язування прикладних задач.
Завданням дисципліни є формування у студентів комплексу знань з роботизації виробничих процесів підприємств галузі.
Вивчивши дисципліну студенти повинні знати:
- структуру і основні складові систем промислових роботів;
- принципи розрахунку і конструювання їх механічних систем;
- будову і принципи дії їхніх найважливіших ланок робочих механізмів, приводів та інших пристроїв;
- структуру сучасних роботизованих систем для технологічних ліній, транспортно-складальних та інших вузлів;
- основи техніки безпеки при застосуванні промислових роботів;
- основні засади підготовки виробництва до роботизації;
вміти:
- проводити попередню оцінку і вибір промислових роботів та роботизованих систем, деталей і ланок робочих механізмів, приводів та інших складових систем промислових роботів;
- оцінювати рівень роботизації та автоматизації технологічних ліній, транспортно-складальних та інших виробничих систем;
- готовити виробництво до роботизації; забезпечувати вимоги техніки безпеки при застосуванні промислових роботів.
Кількість кредитів – 3.
Загальна кількість годин – 90, з них лекцій –10, лабораторних –10, самостійних – 70.
Оцінювання результатів навчання студентів здійснюється шляхом проведення поточного і підсумкового (залік, іспит, курсовий проект) контролю за 100 бальною шкалою.
Викладачі доцент к.т.н. Варивода Ю. Ю., професор, д.т.н. Ціж Б.Р.